Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Δεν θα προχωρήσει η συγχώνευση των λυκείων του Δήμου Πύδνας – Κολινδρού


Τη διαβεβαίωση από την αρμόδια Υφυπουργό Παιδείας κα Έυη Χριστοφιλοπούλου ότι δεν θα προχωρήσει τελικά  η συγχώνευση του ΓΕΛ Κολινδρού με το  ΓΕΛ Αιγινίου  έλαβε η Βουλευτής Πιερίας κα Μαρία Μίχου.
Μάλιστα σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε η Βουλευτής  ενημέρωσε την Υφυπουργό για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από τις συγχωνεύεις δημοτικών σχολείων σε ορισμένες περιοχές της Πιερίας, τα οποία επισημαίνει και σε ερώτηση που κατέθεσε χθες.


 Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Κυρία Υφυπουργέ,


Το τελευταίο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας προχωράει σε ορισμένες πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση, οι οποίες είναι στα πλαίσια του Νέου Σχολείου, ένα σχολείο ποιοτικής εκπαίδευσης με ίσες ευκαιρίες για όλους.
Πρόσφατη δράση το Υπουργείου είναι η διαδικασία των συνενώσεων και ιδρύσεων σχολικών μονάδων, η οποία γίνεται κάθε χρόνο βάσει του ισχύοντος νομικού πλαισίου. Εφέτος, η διαδικασία αυτή πήρε ευρύτερη μορφή αποσκοπώντας σε ένα βελτιωμένο σχολικό χάρτη που θα επιτρέψει σε όλα τα σχολεία της χώρας να αξιοποιήσουν τις αλλαγές που φέρνει το Νέο Σχολείο. Αυτό έγινε με τη συνεργασία με τους Φορείς Εκπαίδευσης και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Μετά από την ανακοίνωση του σχεδίου για τις συνενώσεις των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γνωρίζετε τις αντιδράσεις και την ανησυχία γονέων και εκπαιδευτικών, απέναντι σ’ αυτήν την αλλαγή. Αντιδράσεις που αφορούν ολόκληρη τη χώρα και βεβαίως την Πιερία.
Όντας πεπεισμένη ότι η ανακοίνωση αυτή αποτελεί σχέδιο και μετά από εκ νέου διαβούλευση με γονείς εκπαιδευτικούς και τοπική αυτοδιοίκηση θα υπάρξουν βελτιώσεις και διορθώσεις, θέλω να κάνω μερικές επισημάνσεις τις οποίες είναι πολύ κρίσιμο να λάβετε υπόψη σας.
Αναφέρομαι ιδιαίτερα στα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν για να προχωρήσετε στο σχέδιο των συνενώσεων, τα οποία είναι κατά βάση εκπαιδευτικά. Είχατε διαβεβαιώσει επίσης ότι στην περίπτωση των συνενώσεων η εξοικονόμηση πόρων ή ανθρώπινου δυναμικού, επέρχεται ως αποτέλεσμα και δεν λειτουργεί ως κριτήριο
Επειδή όμως ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις κτηριακές υποδομές και στον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας που αποτέλεσαν επιπρόσθετα κριτήρια, σας επισημαίνω πως υπάρχουν σχολεία της Πιερίας που συνενώνονται  και θα στεγαστούν σε μονάδες με λιγότερες σχολικές αίθουσες και πολύ χαμηλότερης ποιότητας εξοπλισμό.
Επειδή επίσης συνυπολογίζονται η απόσταση, (χιλιόμετρα και χρόνος), η γεωγραφία της κάθε περιοχής, η ποιότητα των δρόμων και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν, σας επισημαίνω τα εξής: υπάρχουν ορεινά χωριά στην Πιερία για τα οποία δεν έχουν ληφθεί υπόψη αυτά τα κριτήρια, ενώ προβλεπόταν ότι θα εξαιρεθούν  από το σχέδιο οι απομακρυσμένες και ακριτικές περιοχές  (νησιά και δυσπρόσιτα χωριά). Ειδικότερα στις μετακινήσεις των μικρών μαθητών των Νηπιαγωγείων, τίθεται και θέμα ασφαλούς μετακίνησής τους.  


Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η   κα Υφυπουργός  

Ποια είναι η θέση του Υπουργείου για το πρόβλημα των συγχωνεύσεων  σε δημοτικά σχολεία της πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης  του νομού Πιερίας και δη σε δυσπρόσιτες περιοχές όπου μπορεί να κινδυνεύει και η υγεία ακόμη των μαθητών του δημοτικού γιατί θα βρίσκονται σε καθημερινή μετακίνηση σε ένα κακό οδικό δίκτυο;

Θα ήθελα λοιπόν να μας απαντήσετε αφού σας προσκομίσω  όλες τις γραπτές ενστάσεις και διαμαρτυρίες των γονέων των μαθητών και σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσετε λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τα παιδαγωγικά κριτήρια και εκπληρώνοντας το στόχο που έχει θέσει το υπουργείο για ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες με πρώτο το μαθητή σε κατάλληλες σχολικές κτιριακές  υποδομές.