Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Νέα μεγάλη διάκριση για την Φωτογραφική Λέσχη Κατερίνης


Η φωτογραφική λέσχη Κατερίνης μαζί με το φεστιβάλ φωτογραφίας Θεσσαλονίκης   ΚΟΝΤΡΑΣΤ –CONTRAST και την φωτογραφική ομάδα Κατερίνης , πραγματοποίησαν στην Περίσσα της Σαντορίνης  την έκθεση φωτογραφίας με τίτλο ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ – ΜΝΗΜΕΣ. (  το δεύτερο μέρος της τριλογίας).
Η έκθεση εντάχθηκε στην biennale Σαντορίνης, η φωτογραφική λέσχη Κατερίνης ήταν η μοναδική συλλογική ελληνική ομάδα που με την δουλειά της κατάφερε να διακριθεί και μάλιστα να ενταχθεί εκτός διαγωνιστικού τμήματος.
Η αρτιότητα της ενότητας και κατ επέκταση της καλλιτεχνικής εργασίας, ξεχώρισαν τόσο για την αισθητική τους, όσο και την σφαιρικότητα της αντιμετώπισης του θέματος.
Η έκθεση πραγματοποιήθηκε σε ένα παλιό εργοστάσιο συσκευασίας ντομάτας του περασμένου αιώνα που διαμορφώθηκε για καλλιτεχνικές  εκθέσεις.
Η μπιενάλε της Σαντορίνης εντάσσεται στης μεγαλύτερες διοργανώσεις εκθεσιακών έργων τέχνης της χώρας μας, και δεδομένου της ιδιαιτερότητας του νησιού στον διεθνή χώρο, η έκθεση έλαβε ιδιαίτερη σημασία.
Από την πλευρά της διοργανωτικής επιτροπής παρίστατο ο επιμελητής της εκθέσεως κος Νίκος Μπέντας και τα μέλη της φωτογραφικής λέσχης Κατερίνης κος Γιάννης Τσιαλός ο κύριος Μαρίνος Αγγλέζης  καθώς και ο πρόεδρος της φωτογραφικής ομάδας Λιβαδειάς κύριος Δημήτριος Παπαγεωργίου.
Η φωτογραφική λέσχη Κατερίνης ευχαριστεί δημόσια όλους τους διοργανωτές της biennale  Σαντορίνης την διοργανώτρια αρχή και τους τεχνικούς συντελεστές τους εργαζομένους και της τοπικές αρχές.
Οι καλλιτέχνες
Εκ μέρους της ομάδας Μνήμες -Aναμνήσεις οι 24 καλλιτέχνες που έλαβαν μέρος ήταν Μαρίνος Αγγλέζης, Αθανασία Σακαλίδου, Μεταξία Χανδόλια, Σοφία Αραβίδου, Ιωάννης Τσιαλός,  Μιχάλης Ιπκιτζόγλου, Μαρια Sibela Zizaj, Νικόλαος Μπέντας, Παλέντζα Αθανασία, Λουλουδιά Γρέδη, Καρασσάβα Γωγώ,  Λογιοτατίδης Ιωάννης, Στεργίου Νικόλαος, Μπακαλούδης Βασιλείος,  Δημόπουλος Πολυχρόνης, Γρηγορίου Θεοχάρης, Γανδά Έλενα, Θεωδορίδου Μάρθα, Ζησιοπούλου Νατάσσα, Παπαγεωργίου Δημήτριος,  Μιχαήλογλου Αναστασία, Αυδίκος Ηλίας, Φτάρας Παναγιώτης,
Η ενότητα και η διαπραγμάτευση της.
ΜΝΗΜΕΣ – ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
Οι φωτογραφίες της έκθεσης αποτελούν μια φυσική εξέλιξη καταστάσεων και πραγμάτων που περιβάλουν τον κάθε άνθρωπο από την ώρα της δημιουργίας του (Μνήμες – Αναμνήσεις). Μέσα από την παραγωγική εξέλιξη της φωτογραφικής διαδικασίας οι «Μνήμες» έρχονται ως μια καλοστημένη θεματική ενότητα, προσφέροντας στον θεατή την νοητική διάσταση των αναμνήσεων, μια διάσταση πολύτροπη, όπου εύκολα μπορεί κανείς να γλιστρήσει σε άλλα μονοπάτια .
Μνήμες και αναμνήσεις συνυπάρχουν σε ένα κοινό εννοιολογικό χώρο όπου μέσα από αυτόν ανασύρονται όλα όσα θέλουμε να διατηρήσουμε και να καταγράψουμε στο υποσυνείδητο μέρος του εγκεφάλου μας, ως χρηστικές η μη πληροφορίες.
Οι μνήμες αποτελούν μέρος της καθημερινής μας ύπαρξης,  μια και που ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί ως ένα είδος σκληρού δίσκου, όπου η ανεξάντλητη χωρητικότητα του συνεχίζει να υπάρχει και να καταγράφει κάθε τι. Περιορίζεται μόνον από την καταναγκαστική ή ακόμα και  βίαια διακοπή λειτουργίας του, παραμένει δε σε άμεση εγρήγορση επαναφέροντας κάθε φορά στοιχεία που αυτός θεωρεί χρήσιμα ή αναγκαία για την αντιμετώπιση καταστάσεων, δεδομένων, γεγονότων, μνήμες ευχάριστες, δυσάρεστες, τραυματικές, χαράς, λύπης, εργασίας, εγκατάλειψης, μοναξιάς, αλλά και ηλικιακές, στιγμές που περιλαμβάνονται στον ατέλειωτο κατάλογο των αναμνήσεων.
Συμπλεκόμενες μνήμες και αναμνήσεις  άφθαρτες στον χώρο και τον χρόνο, μη επηρεαζόμενες από πολύπλοκες και επαναλαμβανόμενες σκέψεις, που προσπαθούν να αναθεωρήσουν ή να αλλοιώσουν το ήδη υπαρκτό καταγεγραμμένο αποτέλεσμα, καταστάσεις μνημονικής φθοράς, που κινούνται γύρω τους σε κάθε ευκαιρία και ζητούν τον δικό τους χώρο για να αναδιαμορφώσουν γεγονότα και να διαγράψουν καταστάσεις, μαζί με όλα όσα υποσυνείδητα ο ανθρώπινος νους δεν θέλει να θυμάται.
Μέσα από τον λαβύρινθο του μυαλού και τα κανάλια του νευρικού συστήματος που αμύνεται με τον δικό του τρόπο σε κάθε είδους λειτουργία ή δυσλειτουργία γύρω από τον αποθηκευμένο χώρο του, όπου τα γεγονότα καταγράφονται μέσα από πολύπλοκες διαδικασίες, έρχεται εκεί και εμπλέκεται ο φωτογραφικός χρόνος, που μας περνά στη φωτογραφική διάσταση μέσω της αποτύπωσης.
Η αντιμετώπιση των θεμάτων είναι απλή, με εύκολη προσέγγιση, κατανοητή, ανοιχτή, χωρίς κρυφά μηνύματα για το κοινό, παρουσιάζοντας την φωτογραφική όψη της απλής καθημερινότητας, μέσα από τα μάτια των δημιουργών της