Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2012

Εγείρουν θέμα παύσης του Μητροπολίτη Κίτρους


Παρέμβαση του Μητροπολίτη Φθιώτιδος Νικολάου για την απόφαση της Ι.Συνόδου να στείλει κλιμάκιο ιατρών που θα εξετάσει τον Μητροπολίτη Κίτρους Αγαθόνικο προκειμένου να αποφασιστεί η παύση του
-Τι έγινε στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου- Ποιοι μητροπολίτες τάχθηκαν υπέρ και ποιοι κατά –Άστραψε και βρόντηξε ο Μητροπολίτης Εδέσσης Ιωήλ
- Η τέτοιου είδους απομάκρυνση, όσο βαριά και αν είναι η κατάσταση της υγείας δηλώνει σκληροκαρδία προς έναν Ιεράρχη επισημαίνει ο Φθιώτιδος
Κεραυνός εν αιθρία η αιφνίδια απόφαση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, να φέρει στη Σύνοδο το θέμα της ασθενείας του Μητροπολίτη Κίτρους Αγαθονίκου, που εδώ και καιρό δεν δύναται να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του λόγω ασθενείας.  Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, έκανε ειδική μνεία. στην περίπτωση του Μητροπολίτη Κίτρους και στην κατάσταση που βρήκε τον Γέροντα Μητροπολίτη Αγαθόνικο, τον οποίο πέρασε να δει διερχόμενος από την Μητρόπολή του και μετά τη στάση που έκανε στον Μητροπολίτη Βεροίας Παντελεήμονα.
Κατέθεσε επίσης τον προβληματισμό του μήπως θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή το άρθρο 34, παράγραφος 3, του Καταστατικού Χάρτη(Ν.590/1977), το οποίο προβλέπει την αποστολή ειδικής επιτροπής υπό τον Πρόεδρο του Συμβουλίου Επικρατείας και δύο πανεπιστημιακούς καθηγητές της Ιατρικής, οι οποίοι θα ελέγξουν την κατάσταση της υγείας του και θα εισηγηθούν αναλόγως την απαλλαγή ή όχι από τα καθήκοντά του!
Την πρόταση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για ενεργοποίηση του άρθρου 34,παράγραφος 3,ψήφισαν τέσσερις Αρχιερείς και συγκεκριμένα οι Θήρας Επιφάνιος, ο Κοζάνης Παύλος.
Στην πρόταση αυτή του Αρχιεπισκόπου αντιτάχθηκε ο Μητροπολίτης Εδέσσης Ιωήλ, ο οποίος απέδειξε ότι η περίπτωση του Μητροπολίτη Κίτρους δεν είναι η μόνη και ότι προηγούνται άλλοι Μητροπολίτες, με βαρύτερο ιατρικό ιστορικό.
Προς τί αυτή η σπουδή, μόνον για τον Μητροπολίτη Κίτρους; Άστραψε και βρόντηξε, ο συνήθως ηπίων τόνων Μητροπολίτης Εδέσσης Ιωήλ!
Μάλιστα κατέθεσε δική του, ξεχωριστή, πρόταση: να παραμείνει η κατάσταση ως έχει και την Μητρόπολη Κίτρους να εξυπηρετεί, κατά περίσταση, ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ, πνευματικό τέκνο του Γέροντα Κίτρους Αγαθονίκου! Την πρόταση αυτή ψήφισαν οι Συνοδικοί Μητροπολίτες Γλυφάδας Παύλος,Νεαπόλεως Βαρνάβας, Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος και ασφαλώς ο ίδιος ο Εδέσσης Ιωήλ!
Στην πρόταση αυτή αντιτάχθηκε ο Μητροπολίτης Θήρας Επιφάνιος, ο οποίος είπε ότι: Η πρόταση αυτή, όχι μόνο δε λύνει το πρόβλημα, αλλά δημιουργεί και άλλο μεγαλύτερο, αφού θα έχουμε έτσι δύο αποίμαντες Μητροπόλεις! Και την υπάρχουσα Κίτρους, αλλά και την Καστορίας, αφού ο Μητροπολίτης Σεραφείμ, θα μοιράζεται σε δύο κομμάτια για να εξυπηρετεί και τις δυό Μητροπόλεις!
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, στην προσπάθειά του να ενώσει τα διεστώτα και να συγκεράσει τις δύο απόψεις, κατέθεσε μία τρίτη,μέση πρόταση με την οποία συντάχθηκαν αμέσως οι Μητροπολίτες Κερκύρας Νεκτάριος και Ζιχνών Ιερόθεος. Συγκεκριμένα εισηγήθηκε προτού γίνει οτιδήποτε άλλο, να αποστείλει η Εκκλησία Ειδικό Πανεπιστημιακό ιατρό να εξετάσει τον εμπερίστατο Μητροπολίτη Κίτρους Αγαθόνικο και να αποφανθεί για την περίπτωσή του και το τί πρέπει να γίνει!
Η πρόταση του Μεσογαίας υπερκέρασε τις προηγούμενες και τάχθηκαν όλοι με αυτήν. Έτσι θα μεταβεί, εντός των προσεχών ημερών, ο ειδικός Ιατρός και μετά η επόμενη Σύνοδος που ξεκινά τις εργασίες της, την ερχόμενη εβδομάδα,θα αποφασίσει για το δέον γενέσθαι!
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ
Παρέμβαση στην απόφαση-πρόθεση της Ιεράς Συνόδου να αποστείλει γιατρούς που θα εξετάσουν τον Μητροπολίτη Κίτρους-Κατερίνης και Πλαταμώνα κ. Αγαθόνικο, προκειμένου να εισηγηθούν αν αυτό κριθεί αναγκαίο την παύση του, έκανε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ.κ. Νικόλαος  κάνοντας λόγο για «μονομερή ευαισθησία» και απόφαση που εγείρει μέγα θέμα στην Εκκλησία της Ελλάδος.
Η δήλωση του Μητροπολίτη Φθιώτιδος έχει ως εξής:  «Η μονομερής ευαισθησία δια την διαποίμανση της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα του διαδικτύου, ώθησε στη λήψη αποφάσεως αποστολής ιατρών δια τον ασθενούντα Μητροπολίτη Κίτρους κ. Αγαθόνικο με στόχο την παύση του από την διοίκηση της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, ανοίγει μέγα θέμα στην Εκκλησία της Ελλάδος εάν και κατά πόσον η περίπτωση του αγίου Κίτρους είναι η μοναδική ή μήπως υπάρχουν ακόμη και άλλες περιπτώσεις γερόντων και ανικάνων Αρχιερέων με τις οποίες θα πρέπει να ασχοληθεί η Διαρκής Ιερά Σύνοδος.
Το μέτρο αυτό παρ’ ότι προβλέπεται από τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος τραυματίζει το Σώμα της Εκκλησίας και την ψυχή των δοκιμαζομένων από την ασθένεια Ιεραρχών. Δεν επιτρέπεται να εξοβελίζονται τέτοιοι καταξιωμένοι Ιεράρχες, τους οποίους το ποίμνιο στις ώρες αυτές της αδυναμίας, του γήρατος ή της ασθενείας τους περιβάλλει με αγάπη και σεβασμό.
Η Εκκλησία έχει τον τρόπο και αυτούς να στηρίξει και την διαποίμανση του χριστεπωνύμου πληρώματος να συνεχίσει.
Υπάρχει πληθώρα Βοηθών Επισκόπων, Τιτουλαρίων και Σχολαζόντων Μητροπολιτών.
Ας αναθέσει σε κάποιο από αυτούς κατά περίπτωσιν να αναπληρώνει τον ασθενούντα Μητροπολίτη εις τα Αρχιερατικά του καθήκοντα, όπως σοφά έπραττε ανέκαθεν το Σεπτό Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Η τέτοιου είδους απομάκρυνση, όσο βαριά και αν είναι η κατάσταση της υγείας δηλώνει σκληροκαρδία προς έναν Ιεράρχη, τον οποίο ο μεν Θεός διατηρεί, εμείς όμως ανυπομόνως απορρίπτουμε ως άχρηστο και επιζήμιο για την Εκκλησία.
Ας μην ξεχνάμε ότι το θείο έργο δεν μένει πίσω από ασθενείς Μητροπολίτες, όπως ισχυρίζονται μερικοί, διότι και εν τη αδυναμία τους διδάσκουν και εν τη ασθενεία τους ωφελούν πνευματικά τον λαό.
Εδώ ισχύει το εις τον Απόστολο Παύλο λεχθέν υπό του Κυρίου «η γαρ δυναμίς μου εν ασθενεία τελειούται»
Ταπεινώς φρονώ ότι θα πρέπει να επιδείξουμε διάκριση και στοργή και να εμπιστευθούμε την πρόνοια του Θεού. Το πρόβλημα των αδυνάμων λόγω γήρατος ή ασθενείας Αρχιερέων πρέπει να λυθεί από την Διοίκηση της Εκκλησίας με λήψη μέτρων που θα εξασφαλίζουν αξιοπρεπή περίθαλψη και διαβίωση σε κατάλληλο Εκκλησιαστικό χώρο που θα εγγυάται απαραίτητες και ανάλογες για το αξίωμά τους συνθήκες, ώστε να εκλείψει η αβεβαιότητα περί της τύχης των, μετά την παραίτηση.
Περί αυτών έχουμε υποβάλει προτάσεις στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας. Δυστυχώς όμως η αναβλητικότης και οι πρόχειρες λύσεις δεν έχουν επιτρέψει στην Εκκλησία να προβεί στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος,  η οποία θα έπειθε πολλούς εν απορία ευρισκομένους γέροντες Αρχιερείς να αποσυρθούν.
Δε θα πρέπει όλοι να ξεχνάμε ότι σήμερα είναι η περίπτωση του Κίτρους Αγαθονίκου, αύριο ίσως να είναι η δική μας»
ΗΜΕΡΗΣΙΑ