Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Απάντηση Γ. Μαγκριώτη για τα διόδια Αιγινίου


Η σύμβαση παραχώρησης του 2007, προέβλεπε  την λειτουργία διοδίων στο Αιγίνιο και την διατήρηση των διοδίων στα Μάλγαρα, σε απόσταση 8,5 χιλιομέτρων μεταξύ τους. Αυτό θα ήταν επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια και άδικο για τους χρήστες των τοπικών μετακινήσεων.
Μετά από πρόταση της Εγνατίας Α.Ε που εποπτεύει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, ο παραχωρησιούχος δέχτηκε να μην λειτουργήσουν τα διόδια στο Αιγίνιο. Οι απώλειες εσόδων της παραχώρησης από την μη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο, αναπληρώνονται με την αύξηση των διοδίων που έγινε στα  Μάλγαρα, τα οποία τον ίδιο χρόνο από 2€ αυξήθηκαν σε 2,8€ και στην συνέχεια λόγω της κρίσης μειώθηκαν σε 2,4€.
Κατά συνέπεια, το κονδύλι που υπέγραψε ο κ. Βορίδης, δεν είναι από την γενική φορολογία, αλλά  από τα έσοδα των διοδίων στα Μάλγαρα, δηλαδή σχεδόν από τους ίδιους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, που περνούν και από το Αιγίνιο.
Όλα αυτά είναι γνωστά και δεν ξέρω για ποιους λόγους κάθε φορά πρέπει να επιβεβαιώνονται.
Θυμίζω ότι λόγω της κρίσης, αλλά και της παύσης των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους, με ευθύνη των τραπεζών,  όπως πρόσφατα επιβεβαίωσε και ο κ. Μπαρόζο,  γι’ αυτό και προωθεί μαζί με τον κ.  Ράιχενμπαχ την πρόταση που κάναμε το καλοκαίρι του 2011 για την αλλαγή του  κανονισμού του ΕΣΠΑ και την χρηματοδότηση των έργων από την ΕτΕ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων), ζητήθηκε από τους παραχωρησιούχους να μην γίνουν  αυξήσεις στα διόδια  των αυτοκινητόδρομων.
Σύμφωνα με τις Συμβάσεις του 2007, θα έπρεπε τα διόδια  να είχαν αυξηθεί από 1/1/2011 κατά 33%, από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας  και από την Άνοιξη του 2011 κατά 55%, από την Σκάρφεια Φθιώτιδας μέχρι την Αθήνα καθώς και από την Αθήνα μέχρι την Κόρινθο.
Οι απώλειες εσόδων και σε αυτές τις περιπτώσεις θα  καλυφθούν από τα μελλοντικά έσοδα των διοδίων, δηλαδή από τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων.